Translate

maandag 31 december 2012

Recept: amandelkoekjes met honing

En nog als aller-, allerlaatste afsluiter van het jaar: een ander recept voor de eerder geposte commerciele honing-amandelkoekjes. Maar deze kun je perfect zelf maken en is eigenlijk nog gezonder! Ik was bijna in mijn nopjes toen ik het recept vond :-) Het komt uit De elf proeven van de werfmeester, een bijlage van Zonneland, toen ik nog klein was.
Bovendien is deze versie ook glutenvrij. Helaas is het wel niet veganistisch, dus ik denk niet dat ik het vaak zal eten, maar voor af en toe als afwisseling is het misschien wel leuk. In ieder geval, weer een geweldige substitutie voor iets uit de supermarkt en daar word ik blij van!

Ingredienten
- wit van 2 eieren
- 100g vloeibare honing
- 100g gemalen amandelen (amandelmeel?)
- 100g gemalen hazelnoten

Werkwijze
Klop het eiwit stijf.
Voeg de honing toe en blijf kloppen.
Voeg hazelnoten en amandelen toe. Meng voorzichtig.
Maak kleine hoopjes op een beboterde of met bakpapier bedekte bakplaat.
Bak 10 tot 15 minuten in een oven, voorverwarmd op 180 graden.
Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten