Translate

dinsdag 1 januari 2013

Een nieuw jaar, een nieuw begin!

1 januari is voor velen het moment bij uitstek om allerlei goede voornemens te plannen, en hoewel ik het zelf eigenlijk maar niets vind, moet ik het misschien ook eens doen. Waarom zou je per se op 1 januari je leven omgooien in godsnaam?! Het is maar een datum, net zoals iedere maand, iedere week en zelfs iedere dag het getalletje verandert. Een jaar duurt natuurlijk wel iets langer. Ik geloof wel in verandering en verbetering, maar niet per se op 1 januari. Je kunt je iedere dag voornemen om je leven te beteren, en de slaagkans verhoogt heus niet als je het doet op 1 januari. Je kunt het doen op 1 maart, 5  april, 18 september enzovoort. Dus dat is mijn voornemen dit jaar: mezelf minstens 1 keer per maand "verbeteren". 
Ik denk dat dat evenveel, of zelfs meer kan opleveren dan de 'klassieke' goede voornemens.
Als jij goede voornemens hebt: probeer je leven ernaar in te richte en het niet enkel bij een voornemen te houden. Dit is makkelijk praten, dat besef ik heus wel omdat ik ook nog iedere dag worstel met mijn voornemens en dromen, maar probeer het. Niet omdat je "maar 1 keer leeft", maar omdat je weet dat je veel gelukkiger zult zijn als het lukt!

Al het goeds voor jullie dit jaar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten