Translate

woensdag 23 januari 2013

Recept: seafood pasta

Zoals ik al had beloofd is dit het recept voor een sausje om je vingers bij af te likken. Op het eerste zicht lijkt het niet zo spectaculair -de ingredientenlijst is ook zeeer kort- maar de combinatie van tomaat en zeewier is een enorme smaakexplosie. Ik zal eerlijk blijven: het smaakt niet naar vis (of naar mosselen, maar ik lust geen mosselen) maar dat maakt het niet minder lekker. Serveer er nog wat extra zeewier bij voor een duik onder water.

Recept aangepast van het NON*FISH*A*LI*CIOUS kookboek.

Ingredienten voor 4 personen

- 1 a 2 bladeren nori, afhankelijk van je smaak
- 500g tomatenblokjes + sap
- 2 (rode) uien
- 6 knoflookteentjes (je kunt er altijd minder gebruiken, maar ik eet graag knoflook)
- 360g spaghetti (ik gebruikte speltspaghetti met spirulina)
- zeesla of een ander wier, voor erbij
- olijfolie

Werkwijze
Pers de knoflook met behulp van een knoflookpers of snijd in fijne blokjes. Scheur de nori in kleine stukjes en snipper de ui. Fruit de knoflook in olijfolie tot het een beetje bruin begint te zien, voeg dan de nori en de ui toe. Laat 5 minuutjes stoven, doe er de tomatenstukjes bij en laat nog eens 10 minuten stoven.
Kook ondertussen de spaghetti al dente en spoel de zeesla af (als je gedroogd zeewier gebruikt, week het in water). Verdeel de pasta over de borden en giet er de saus over. Geef een kommetje wier ernaast met dressing naar keuze.
Smakelijk !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten