Translate

woensdag 9 januari 2013

Genieten?

Op oudejaarsavond brak mijn mama's bed en een vriend moest komen helpen om het te herstellen. Zoals ik al had geschreven, maakte ik als "feestmaal" milde dahl met bloemkool en een broccoli-boom. Mijn mama vroeg hem of hij bleef eten, en raad eens wat meneer zijn reactie was? 'Ik ben geen konijn.' ;) Grappig, dat lijkt wel het standaard antwoord van vele mannen bij de aanblik van een vleesloze maaltijd en ergens vind ik het ook jammer dat er nog steeds zo wordt gedacht over vegetarische gerechten. Des te meer omdat hij gisteren wel kwam eten (het was al half tien) en wat wordt er dan gegeten? Een groot stuk braadkip, aardappelen en champignonroomsaus. Ik was al blij dat ik champignons zag, maar nee hoor, ze dienden enkel voor de saus. Ach, ik vind het best wel grappig dat vele mensen blijkbaar niet kunnen genieten van eten als ze geen vlees voor hun neus hebben, maar ik weet dat ik wel kan genieten van vers groente en fruit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten