Translate

woensdag 30 januari 2013

Recept: boerenkoolsmoothie

bosvruchtjes
Hoewel groene smoothies supergezond zijn, heb ik vaak zin noch tijd om ze te maken. Shame on me. Niet dat ze niet lekker zijn, maar het is een heel gedoe en als ontbijt lukt toch nooit: mijn moeder wordt gek van de herrie van de staafmixer! Bovendien is onze keuken na afloop altijd een ravage, met overal stukjes sla en drupjes groen. En toch moet en zal ik er vaker een maken, niet als ontbijt maar als tussendoortje.
Deze variant vind ik echt superlekker en is een nieuwe favoriet! Je kunt de boerenkool vervangen voor spinazie als je dat niet hebt of vindt.

Ingredienten
- een flinke hand verse boerenkool of 100g bevroren
- 1 banaan
- 100g bevroren bosvruchten
- een stuk komkommer
- 3 cm gember, in kleine stukjes
- 10g chiazaadjes

Werkwijze
lekkere biologische, fairtrade bananen! 
Mix de boerenkool met water (gebruik warm water als je bevroren boerenkool gebruikt, niet bang zijn, je smoothie wordt niet warm!). Snijd de komkommer in stukjes en doe erbij. Mix met de banaan. Strooi er gember en chiazaad op. Mix. Doe als laatste de bosvruchten erbij. Het geheel krijgt nu een donkerbruin/paars kleurtje. Klaar en slurpen maar!

boerenkool


komkommer
gember en chiazaad



Geen opmerkingen:

Een reactie posten