Translate

zondag 13 januari 2013

Kardemom


Al vaak had ik in recepten 'kardemom' gelezen, echter heb ik het nog nooit in de winkel zien liggen. Tot ik gisteren Bioplanet binnenwandelde. In het kruidenrekje was ik op zoek naar kaneel, omdat ik deze week speculaastaart ga bakken voor mijn klas (ik ben bijna jarig). Toen viel mijn oog ineens op een klein flesje waarop 'kardemom' stond. Yesssss. Kardemom is op zich geen bijzonder specerij. Het wordt vaak gebruikt in kerriemengsels en in koekkruiden, maar ik zag veel mensen het in de havermoutpap doen en zeggen dat het lekker was, dus mijn nieuwsgierigheid was toch gewekt. Het is familie van gember en de kleur lijkt een beetje op die van kaneel , alleen wat donkerder in plaats van een warme gloed. Vergis je niet, kardemom werkt verwarmend! Het is familie van gember, heeft een gunstige invloed op de maag en zorgt (als je op de peulen knabbelt) voor een frisse adem. Het heeft een scherpe en frisse smaak. Ik ben benieuwd, zodra ik weer havermout maak doe ik het erin! 
,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten