Translate

zondag 16 december 2012

Citroensap

Talloze gezondheidsgoeroes raden het aan om 's ochtends op je nuchtere maag een glas water met citroensap te drinken, het liefst lauw en een halfuur voor je 'echte' ontbijt. Er zijn zelfs dieten die claimen dat je hiermee af zult vallen, maar dan moet ik je helaas teleurstellen. Water met citroensap is goed voor heel wat 'kwaaltjes', maar het is geen wondermiddel.
Er zijn al heel veel informatieve teksten verschenen over de weldaad van water met citroensap, die ik hier niet allemaal ga herhalen, enkel de belangrijkste.

- Het reinigt je darmen. Volgens velen kun je beter naar het toilet als je gedurende lange tijd lauw water met citroensap drinkt.
- Het brengt je spijsvertering op gang.
- Het werkt ontgiftend. Denk hierbij aan vele detox kuren, zoals beschreven in het boek Daytox van Kyra De Vreeze.

Het is wel aangeraden om biologische citroenen te gebruiken, en ik moet je waarschuwen: het smaakt echt smerig. En helaas wen je niet zo snel aan de smaak, dus ik spoel het altijd door met nog een glas water ;)

Ik raad je toch aan het eens uit te testen, niet per se iedere dag van het jaar, maar probeer minstens 1 week per maand ervoor uit te trekken want het doet zoveel goede dingen voor je lijf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten