Translate

donderdag 13 december 2012

Worst

Lekker hé?
Hoezo nee? Walgelijk? Mooi, welkom bij de club!
Worsten, ik snap echt niet hoe mensen dat binnen kunnen krijgen.
Waaronder mijn familie. Gisterenavond was het dan weer zover: er stond kippenchipolata op het menu. Qua gezondheid viel het nog mee. Ingrediënten: kippenvlees, schapendarm, zout, bloem, kruiden, water
Voedingswaarde per 100g: 173 kcal, 17.3g eiwitten, 1.08g koolhydraten, 11g vetten waarvan 3.28g verzadigd, 0.57g natrium (Het waren kippenchipolata's van de Carrefour)
Ik bedoel, het hàd erger gekund met veel meer verzadigd vet of allerlei rare toevoegsels en E-nummers. Dit is nog redelijk 'puur natuur'. Voor zover een bewerkt vleesproduct puur natuur is dan. Maar het feit dat er darm inzit. Jak! Ik eet al niet graag dieren uit principe, maar het kijken en de geur ruiken van zo'n worst doet mijn maag omdraaien. Mijn eetlust was algauw verdwenen en uiteindelijk na lange onderhandelingen hoefde ik de worst gelukkig niet op te eten!
Ik vind het jammer dat het zo moet gaan, maar ik wil echt echt geen worsten meer eten.
Ik veroordeel niet echt mensen die het wel eten, maar ik zal het niet zo gauw eten en het smaakt me ook niet meer sinds ik weet waarvan het gemaakt wordt. Ik zeg altijd: weet wat je eet !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten