Translate

maandag 17 december 2012

Non*fish*a*li*cious

"Oceanen zijn de grootste vuilnisbak ter wereld verworden. Tienduizenden gifstoffen vervuilen ook hun bewoners: vis gezond? Vergeet het maar! Lege oceanen, giftige vissen en andere zeedieren en veel dierenleed. Gelukkig komt al deze ellende steeds nadrukkelijker bovendrijven en verlangt de consument goede informatie en milieu- en diervriendelijke alternatieve voor het eten van vis."







vissalade zonder vis
Ik ben iemand die absoluut dol is op de smaak van vis. Ook al wil ik echt heel erg graag vegetarier (en het liefst ook nog veganist) worden en word ik ziek bij de aanblik van die zielige visjes, als we het af en toe eten is het toch een genot.
faux tuna salad
Gelukkig is daar nu een oplossing voor, met het non*fish*a*li*cious kookboek van Lisette Kreischer. Toen ik dit zag in de bib, moest ik het gewoon meenemen. Niet alleen de lay-out is ontzettend leuk gedaan, er is veel informatie bij elk van de gerechten. En ook al is het van Lisette Kreischer, een hippe ecofashionista, er hebben ook andere mensen aan meegewerkt zoals Antoinette Hertsenberg (auteur van De dunne vegetarier) en Kyra de Vreeze. De recepten zijn mooi uitgewerkt, er wordt uitleg gegeven over de ingredienten en over "Sea First". Een aanrader! Als ik hier een recept van probeer, zal ik het zeker op de blog zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten