Translate

donderdag 4 juli 2013

Recept: komkommerspread

Een heerlijk fris receptje. Met wat knoflook erbij heb je een vegan én raw alternatief voor tzatziki. Ik ben wel vergeten de cashewnoten te weken, de volgende keer maar eens doen. Dit recept komt van EVA, dé stichting voor vegetarisch eten in België. Qua fotografie en keukenapparatuur kom ik iets tekort vrees ik...

kijk wat een mooie foto zij hebben!
kijk wat voor crappy foto ik maak!


















Ingrediënten
- 65g geweekte (liefst rauwe) cashewnoten
- 1/2 komkommer
- sap van 1/2 citroen
- 1 el olijfolie
- peper en zout
- 1 tl oregano
- 1 tl bieslook

Werkwijze
Rasp de komkommer (ik heb geen rasp, dus ik heb de dunschiller gebruikt) en doe het rasp in een vergiet. Druk er met een lepel op, zodat er zoveel mogelijk vocht uit weggaat. Doe de helft van de geraspte komkommer in een mengkom, voeg er de overige ingrediënten aan toe, mix. Stort in een kommetje en vermeng de andere helft van de komkommer erin. Smakelijk!

crappy foto of niet, lekker is het wel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten