Translate

zaterdag 20 juli 2013

Recept: gember- & lookbroccoli

Ik weet dat ik een beetje veel bezig ben met deze recepten, maar zoals ik al had gezegd zijn ze echt van mijn favoriete soort! Broccoli is één van de gezondste groenten en ook één van mijn lievelings. Je kunt er wat extra sesamzaadjes aan toevoegen voor een calciumboost. Simpel, smakelijk, meer moet dat niet zijn, al blijft roerbakken ook heerlijk. Ik heb er nog wat tomaatjes aan toegevoegd, want de combinatie van broccoli met tomaat is nóg gezonder dan ze apart te eten.



Ingrediënten
-          1 broccoli
-          60g gember
-          3 tenen knoflook
-          1 el olijfolie
-          Zwarte peper

Werkwijze
Pel de knoflook en hak de knoflook en de gember fijn. Was de broccoli en verdeel in roosjes. Wij eten de stam ook mee op nadat die geschild en in stukjes gesneden is. Als je dat niet lekker vindt, gooi ze dan niet weg, maar bewaar voor een groentebouillon. Verhit de olijfolie in een wok of grote koekenpan en bak de knoflook en de gember bruin. Voeg er dan het water en de broccoli aan toe en pocheer enkele minuten tot de broccoli wat zachter maar nog knapperig is. Voeg zwarte peper naar smaak toe.

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten