Translate

zondag 14 juli 2013

Appelazijn


Of ciderazijn. Onlangs een fles biologische appelazijn gekocht en ik vraag me af waarom ik dat niet eerder heb gedaan. Appelazijn in combinatie met natriumbicarbonaat is een geweldig rijsmiddel bijvoorbeeld. Of een halve liter water vermengd met 2 tl appelazijn kun je tijdens je maaltijden drinken om de vertering beter te doen verlopen en vet af te breken. Het is ook super tijdens een detoxkuur. De smaak is eerlijk gezegd wel flink wennen, maar geloof me, het is het waard, en na een tijdje wen je eraan. Ook heerlijk voor in je vinaigrettes (al ben ik daar niet zo'n fan van). Appelazijn wordt gemaakt door appels te laten fermenteren, 100% natuurlijk en 100% gezond dus. Echt waar, waarom wist ik dit allemaal niet eerder! Appelciderazijn vermengd met honing kan ook bijdragen tot een lagere cholesterolwaarde.
Azijn is ook heel handig in je huishouden: lees dit maar eens. Overal worden wonderen van appelazijn opgenoemd. Een musthave in je voorraadkast!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten