Translate

dinsdag 16 juli 2013

Iers sodabrood met citroen

Ik heb thuis een broodbakmachine, maar sinds ik het bakken met de oven heb ontdekt, doe ik dat véél liever. Maar ik kwam dit recept tegen en het leek me erg gemakkelijk om te proberen, want soms is een mens gewoon gemakzuchtig en lui en ik ben daar geen uitzondering op. Ik had wel geen havermeel in huis, dus heb ik gewoon meer speltmeel gebruikt. Het brood is - om het zachtjes uit te drukken - niet echt lekker. Teveel natriumbicarbonaat. Bij het bakken kon je de sodageur al ruiken. Ik weet nog dat ik bij het lezen van het recept al vond dat er teveel baking soda in moest, maar ik vertrouwde toch maar het recept. Fout dus. De volgende keer - al weet ik niet of die nog komt - ga ik toch voor de helft, dat moet normaal gezien lukken. Ook werd het brood niet echt hoog, maar dat kan toch niet aan het spelt- in plaats van havermeel liggen? Het is een heel erg compact brood en alleen te eten met een dikke laag tahin. Maar weggooien is ook zo'n zonde...
 Oh, één van de dingen waar ik echt een bloedhekel aan heb bij een broodbakmachine, is die verdomde kneedhaak die je uit je brood moet halen en het gat dat het achterlaat ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten