Translate

zaterdag 4 mei 2013

Witte bonen uit pot

Vandaag probeerde ik weer mijn wittebonenhummus te maken, maar omdat er nog een potje witte bonen van HAK in de kast stond, heb ik dat gebruikt. Nu viel het me op dat deze een veel smeuïger, zelfs plakkerige structuur hebben, die me een beetje doen denken aan die van kikkererwten. Nu was ik altijd dol op kikkererwten, maar dit zette me aan het denken: wat vind ik er nu juist zo lekker aan? Is dat de smaak van die kikkererwten of komt het door die structuur? Want kikkererwten koop ik altijd uit pot van Ekoland. Nu vraag ik me af hoe het komt dat de structuur van deze witte bonen zo anders is dan degene die ik zelf kook. Zijn er dingen aan toegevoegd? Nochtans zijn de enige ingrediënten witte bonen, water en zout. Nadat ik het had klaargemaakt volgens mijn recept was het héél plakkerig (zie bovenstaande foto). Heeft er iemand een uitleg hiervoor? Want ik vind het echt heel bizar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten