Translate

zondag 5 mei 2013

Synergie brood

Vandaag kwam ik tot de ontdekking dat er een synergie brood gekocht was. Vermoedelijk voor mij, maar na wat opzoekwerk kwam ik tot de ontdekking dat ik er geen hap van zal nemen. Er zitten namelijk emulgatoren in! Hierbij heb ik het alleen over de Original, de chiazaden variant bevat er geen, voor zover ik kan lezen op de website. En misschien zijn emulgatoren niet schadelijk voor onze gezondheid, maar ik ben van mening dat we ze niet nodig hebben om een mooi brood te bakken dat lekker smaakt, want ik heb al genoeg broden gegeten zonder. De synergie sandwiches bevatten zelfs dextrose, en dat van iemand die naar eigen  woorden zegt dat ze op zoek was naar een brood zonder toegevoegde suikers! Haar intentie zal vast wel goed zijn geweest, maar jammer dat de uitwerking niet 100% is. Ik blijf toch maar bij Allinsonbrood, roggebrood, emmerlingerbrood en essenenbrood, en natuurlijk heerlijk zelfgebakken brood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten