Translate

vrijdag 19 april 2013

Recept: geroerbakte spruitjes

Spruitjes zijn net als alle koolsoorten een echte wintergroente, maar dankzij de diepvries kunnen we ze het hele jaar door blijven eten! Ik moet ook bekennen dat ik nooit verse spruitjes eet, omdat ik niet weet hoe ik ze moet schoonmaken en klaarmaken. De diepvriesspruitjes zijn lekker als je ze even opwarmt in de microgolfoven of stoomt, maar ik kreeg als tip ze te roerbakken en dat bevalt prima!

Ingrediënten voor 1 persoon
- 1 el olijfolie
- 1,5 el sojasaus
- 250g diepvriesspruitjes, ontdooid
- 1 ui

Werkwijze
Pel en snipper de ui. Halveer de spruitjes. Verhit de olijfolie in een wok en wacht tot het goed heet is. Voeg dan de ui toe. Bak 2 minuutjes en gooi de spruitjes erbij. Draai het vuur iets lager, roerbak 5 minuten. Voeg sojasaus toe en roerbak tot het goed gaar is. Als je verse spruitjes zou gebruiken, is het misschien verstandig ze beetgaar te stomen of te koken zodat de kooktijd wordt verkort.
Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten