Translate

zondag 21 april 2013

De markt

Ik ben één keer eerder op de markt geweest: de Vogelenmarkt. Ik hoorde en las steeds mensen die lyrisch zijn over hoe goedkoop je groentes en fruit kunt kopen op de markt, maar daar merkte ik niets van terug. Mijn tripje naar de markt was dan ook eenmalig, omdat het teveel tijd kostte voor iets wat de moeite niet waard was. Tot ik vandaag weer naar de markt ging, maar dan in Heist-op-den-berg. Waar we een hele boodschappenkar vol hebben gekocht met groente en fruit, veelal vers van de boer.
Wat er zoal gekocht werd:
- 2 courgettes, 2 Chinese kolen, pak wortelen, een witte kool en 2 ajuinen voor 3.20 euro
- een groentepakket van 6 euro: sla, 1 kg witloof, 4 vleestomaten, 1 bussel wortels, 1 bussel lente-ui
- 2 bakjes Belgische aardbeien voor 7 euro 
- 2 cavaillon meloenen voor 3 euro
- 3 kg Jonagold appels voor 3 euro
- 125g gojibessen voor 3.50 euro

Ik ben om!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten