Translate

zondag 7 april 2013

Pompoen bereiden

Hoewel het seizoen van de pompoenen voorbij is, zag ik er nog één bij de AH op de Groenplaats en de gedachte die door mijn hoofd schoot was dat ik dit niet mocht laten liggen. Zo gezegd, zo gedaan en de oranje dikkerd werd meegenomen naar huis. Normaal rooster ik mijn pompoenen in de oven, maar ik had tips gelezen over hoe het anders kan zonder je al te moe te maken. Ik dacht dat deze tips niet meer van pas zouden komen tot de herfst, maar dit was de uitgelezen kans het uit te testen.

Methode 1 
- was de schil goed
- snijd hem in twee
- haal de schil eraf met een dunschiller
- snijd het vruchtvlees in blokjes

Methode 2
- verwarm de oven voor op 200°
- was de schil goed
- snijd de pompoen in twee of vier stukken, afhankelijk van de grootte
- doe de stukken in een ovenschaal met een laag water van 1 à 2 cm
- doe in oven voor 30 à 35 minuten, afhankelijk van je oven
- nu is de pompoen zacht en kun je makkelijk de schil eraf halen en het vruchtvlees in blokjes snijden

Veel spierpijn bespaard!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten