Translate

woensdag 19 juni 2013

Tip



Stomen kan in een snelkookpan! Mijn stoomkokertje laat vaak te wensen over (na ellenlange stoomtijden nog steeds ongare producten) en een microgolfoven gebruik ik zo weinig mogelijk vanwege de straling. Alleen ben ik er nog niet helemaal over uit hoe het deksel erop moet...

Heb je geen geld voor biologische groente en fruit? Met een eetlepel natriumbicarbonaat bij het waswater kun je restjes bestrijdingsmiddelen wegwassen. Beter dan niets toch?

Noten, en in het bijzonder walnoten, zijn gezond. Walnoten bevatten behoorlijk wat omega 3 waardoor ze goed zijn voor je hersenen, vooral tijdens drukke periodes. Maar lust je geen walnoten of kun je net zoals ik geen noten eten doordat je blokjes moet dragen? Dan is walnotenolie ideaal. Je proeft er de walnoot amper in waardoor deze neutraal smakende olie perfect is om dressings mee te maken. Bewaren in de koelkast na opening en zeker niet verhitten!




Havermout is lekker en gezond! Heb je slechts weinig tijd, geen zin om een microgolfoven te gebruiken en wil je per se warme havermout eten? Gebruik dan 'white oats'. Toen ik weer eens in de natuurwinkel stond en het pak dat ik gewoonlijk kocht er niet meer was, was ik eerst wat sceptisch over deze. White oats, dat klinkt toch al verschrikkelijk? En toch. Verbazingwekkend genoeg stond erop 'volkoren graan' en zaten er zelfs meer vezels in dan in de gewone. Na wat opzoekwerk ben ik erachter gekomen dat dit ook gewoon volkoren havervlokken zijn, maar dan veel fijner gesneden waardoor ze sneller gaar zijn. Als je ze door je yoghurt roert, krijg je ook eerder pap dan afzonderlijke vlokken. Een leuke afwisseling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten