Translate

zaterdag 23 februari 2013

Verwondering

Over de voordelen van kaneel heb ik al geschreven, maar ik heb eigenlijk alleen nog maar de biologische kaneel van Delhaize en de biologische kaneel van Cook geproefd. De vorige keer had ik mijn mama gevraagd kaneel voor me mee te brengen van de supermarkt, omdat ik zelf geen tijd had mee te gaan. Wat doet ze dan? Juist ja. Gewone kaneel. En toen ik het over mijn ontbijt strooide, dacht ik: jak, wat is dit een wereld van verschil met biologische kaneel! Maar twee dagen later ben ik al helemaal aan de smaak gewend. Nogmaals een bewijs voor hoe snel je smaakpapillen zich kunnen aanpassen. Als je jezelf een nieuw voedingspatroon aan het aanleren bent en je vindt het allemaal maar niets, geef dan vooral niet op. Na een tijdje zul je nieuwe smaken wel waarderen. Natuurlijk zijn er dingen die je nooit lekker zult vinden, ook niet na 20 keer. Dan is dat maar zo, en dat is ook niet erg. Geef alleen niet te vlug op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten