Translate

zondag 10 februari 2013

Biologische brinta

De dagen zijn nog altijd behoorlijk koud en dan is het wel lekker om pap te eten. Hoewel mijn voorkeur eigenlijk uitgaat naar havermoutpap, worden mijn favoriete havervlokken van Kolln ineens helemaal niet meer verkocht. En die andere, tja, die wil ik toch niet, dus wat moet een mens dan doen? De brinta die in de rekken wordt verkocht is wel redelijk oke, maar vind ik heel erg onhandig qua dosering. En waarom zou ik niet de biologische versie eten? Joannusmolen verkoopt een reeks ontbijtgranen "Breakfast" die allemaal geschikt zijn voor pap. Je hebt Tarwe ontbijt, Haver ontbijt, Tarwe-haver ontbijt en Teff ontbijt maar de tarwevariant bevalt me het best. De ingredienten zijn uiteraard biologische volkoren tarwe, meer is er niet over te zeggen.

Hoewel brinta al weinig kcal bevat per 100g, doet Tarwe ontbijt het nog beter met slechts 305 kcal per 100g maar wel 11g vezels! Verder zitten er 10g eiwitten, 62g koolhydraten (Waarvan 2g suikers) en 2g vet in. Supergezond, ook voor het sporten.
De prijs is 2.39 euro voor 300g. Klaarmaken is ook heel makkelijk. Je kunt het koud eten en dan roer je het zo door je yoghurt of koude melk heen, of je kunt de melk eerst koken en dan de tarwevlokken erin roeren. Lekker met rozijntjes en kaneel of ander vers fruit!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten