Translate

zondag 17 februari 2013

Recept: geroosterde pompoenpitten


Nadat ik zoveel pompoenen had gegeten, heb ik een heleboel pitten overgehouden. Wat maak je daar dan mee? Juist ja, geroosterde pompoenpitten zijn een heerlijke, gezonde snack. Je kunt er ook een pasta van maken voor op je boterham, maar aangezien mijn staafmixer niet echt een krachtig apparaat is, heb ik daar maar van afgezien.

Ingredienten
- pompoenpitten, zoveel als je verzameld hebt
- grof zeezout
- eventueel wat (sesam)olie, hierdoor gaat er zich een nog smakelijker aroma ontwikkelen

Werkwijze
Probeer de restjes pulp zo goed en zo kwaad als het kan van de pitten te halen en was ze. (Deze stap ben ik dus vergeten, mijn moeder heeft het me achteraf verteld, maar volgens haar smaakten de pompoenpitten nog uitstekend!) Leg ze op een met bakpapier beklede bakplaat. Besprenkel met zeezout en sesamolie. Rooster 30 a 40 minuten in een op 200 graden voorverwarmde oven. Laat afkoelen. Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten