Translate

vrijdag 15 februari 2013

Recept: cacaosmoothie


Toen ik deze week een pakje "Tofu Silken Style" in onze koelkast zag liggen, sprong mijn hart al op want ik dacht dat ik deze smoothie zou kunnen maken. Helaas. Toen ik het vandaag open wilde knippen - ja knippen, want het is tofu in brik - zag ik er ineens op staan "Extra Firm Tofu Silken Style". Aargh, om gek van te worden! (Silken tofu is zijdezachte tofu, maar blijkbaar bestaat er ook extra stevige tofu in silken style, weer iets bijgeleerd.) Toch wil ik het recept met jullie delen want het lijkt me heerlijk, en bovendien is het eiwitrijk en koolhydraatarm door de tofu. En als ik op een dag toch een pakje silken tofu weet te scoren, zal ik de foto erbij zetten.

echte silken tofu
tofu firm silken style


zo kwam het uit het brik glijden

Ingredienten voor 1 smoothie
- 75g extra zachte tofu
- 2 el sojayoghurt (of gewone, voor een niet-vegan variant)
- 1 dl water
- 1 el (rauwe) cacaopoeder
- 1/4 tl vanille-essence
- 1/2 tl kaneel

Werkwijze
Heel simpel. Gooi de ingredienten in de blender of een mengkan en blender/mix met de staafmixer.
Smakelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten