Translate

dinsdag 26 februari 2013

Recept: rode linzensoep

damp in de camera
Ah, rode linzen. Ik heb er nog veel van over, na mijn (mislukte) experiment met hummus. En blijkbaar is het normaal dat ze geel kleuren na het koken. Omdat het nog steeds koud is buiten, wil een mens zich al eens te goed doen aan soep. En dan geen soep uit een brik of in poedervorm nee, zelfgemaakte soep. Geinspireerd door Mariel en mijnreceptenboek ging ik aan de slag met mijn linzen. En het resultaat mag er zijn, al had ik enkele ingredienten niet in huis. Ik had ze wel gekocht dit weekend, maar ze zijn spoorloos verdwenen, een vreemde zaak.

Ingredienten voor 4 personen
- 250g rode linzen
- 2l water
- 1 rode chilipeper
- 140g tomatenpuree
- sap van 1/2 citroen
- 4 uien
- 6 tenen knoflook
- 2 el olijfolie



Werkwijze
Snipper de uien, hak de knoflook en de chilipeper fijn. Verhit de olijfolie in een grote pot en stoof de ui, knoflook en chilipeper tot alles glazig is. Voeg er dan de tomatenpuree aan toe. Laat even sudderen. Giet er de water en de linzen bij en kook 20 a 30 minuten, afhankelijk van hoe zacht of hard je de linzen wilt hebben. Knijp er de citroen in uit en serveer met wat brood, tofu en extra groentes.
Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten