Translate

zondag 17 februari 2013

Pink Lady

biologische jonagolds

Pink Lady! 
Appels. Ze zijn niet mijn favoriet fruit, maar desondanks kan ik toch niet zonder. Ik heb elke dag een appel nodig, want zoals de Engelsen zeggen: an apple a day keeps the doctor away. Of het waar is? Geen idee, maar ik word gelukkig niet vaak ziek. Helaas zijn appels ook het meest vervuilde eten als het uit niet-biologische landbouw komt. Niet alle appels vind ik even lekker. Een gala moet ik bijvoorbeeld niet hebben en laat dat net de appel zijn die meestal biologisch wordt verkocht. Bij Colruyt zag ik biologische Jonagolds. Die kunnen ermee door en met mijn gezondheid in het achterhoofd nam ik ze mee. Een dag later dook min moeder op met 2 kilo Pink Ladies waarbij een gratis zak zat. Heaven on Earth. Mijn gezondheid is belangrijk, maar Pink Lady is DE appel onder de appels. Heerlijk! Dus helaas Jonagolds, jullie zullen voortaan alleen nog in pap worden gebruikt omdat jullie zacht zijn en niet zo knapperig zoetzuur.

Overigens, er bestaat een biologische variant van de Pink Crisp, een soort waar de Pink Lady verwant mee is. Die is wel heel erg duur en wordt helaas niet overal verkocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten