Translate

woensdag 28 mei 2014

Recept: baked oats met appel en blauwe bessen

Valt het op dat ik helemaal verslaafd ben aan baked oats? Toen het vorige week ontzettend warm was, had ik alleen maar zin in koude dingen, maar nu het weer terug guur en regenachtig is kan ik me er echt op verheugen een schaal warme havermout uit de oven te mogen eten. Heerlijk! Na de naturel versie en die met peer en amandelen is hier een versie met appel en blauwe bessen. Deze blijft lekker warm en zacht vanbinnen door de geraspte appel terwijl de bovenkant mooi knapperig wordt. De blauwe bessen knallen uit elkaar op je tong. Mmmm... Deze staat voorlopig bovenaan mijn favorietenlijst. Eventueel kun je de appel vervangen door een halve geprakte banaan. En voeg gerust wat kaneel toe! Ik mis het nu ik het niet in huis heb...

 Ingrediënten voor één portie
- 50g havervlokken
- 150 ml amandelmelk
- 3/4 appel, liefst biologisch
- handje blauwe bessen
- mespuntje natriumbicarbonaat

Werkwijze
Verwarm de oven voor op 200°C. Meng in een ovenschaal de havervlokken met amandelmelk. Was de appel, eventueel kun je hem schillen maar dat heb ik niet gedaan. Rasp de appel met een grove rasp en meng de geraspte appel, bosbessen en natriumbicarbonaat samen met de havervlokken en amandelmelk. Zet in de oven voor 30 à 35 minuten, of tot de bovenkant een mooie korst vormt. Smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten