Translate

zaterdag 5 oktober 2013

Carobepoeder

Ik heb gisteren een potje carobepoeder gekocht in de natuurwinkel omdat ik al dikwijls had gelezen dat het een goede vervanger was voor cacao zonder de nadelige cafeïne. Het potje was heel erg goedkoop (1.69 euro voor 150 gram) dus wat had ik te verliezen?
Op het doosje stond dat het de geroosterde en vermalen peulen zijn van de johannesbroodboom. Kan niets mis mee zijn, toch? En hier staan behoorlijk wat positieve eigenschappen van carobepoeder dus ik heb alleszins niets ongezonds in huis gehaald. Maar nu nog de smaak. Ik heb het vandaag getest in de chiapudding omdat mijn cacaopoeder net op is, maar ik kan echt niet zeggen dat het hetzelfde is! Carobepoeder bevat veel koolhydraten en natuurlijke suikers, maar ik vond het eerder bitter dan zoet. Het smaakt een beetje naar koffie. Niet dat ik dat al gedronken heb, maar zo ruikt het ook. Op het potje staat dat je 2 à 3 theelepels moet vermengen met warm water en eventueel melk voor een carobedrank, maar ik ben best huiverig dat uit te testen. Nu heb ik maar een heel klein beetje gebruikt, dus misschien moet ik het nog een kans geven. Als iemand iets leuks weet om ermee te doen, graag!

4 opmerkingen:

  1. Bewaren tot je last van diarree hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb een pak biologische rauwe carobe gekregen en opende net enthousiast het pak, maar vind het maar naar zweetvoeten ruiken. Even gegoogled en een uitgebreid verhaal over de werking ervan gevonden (http://superfoodleven.nl/carob-een-heerlijke-en-gezonde-zoetstof/) die wel heel goed is. Ik ga het morgen in de smoothie doen; ben benieuwd... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Raw dus onbewerkt carobepoeder vind ik beter

    BeantwoordenVerwijderen