Translate

maandag 26 november 2012

Een dagje raw

Op dinsdag gaat mijn zusje altijd van 6 tot 7 tennissen en bijgevolg kan ik zelf bepalen wat er die dag op tafel komt. Ik ben geen ervaren rawfooder, maar het leek me wel leuk (en lekker!) om eens een dagje enkel rauw te eten, vooral veel groenten en fruit dus. Ik ben namelijk dol op fruit, heerlijk zoet en verfrissend, maar omwille van de fruitsuikers ben ik nogal huiverig er te veel van te eten in een dag, hoewel ik vaak wel bergen op zou kunnen. Maar als ik een hele dag enkel zulke zaken eet, kan het minder kwaad, denk ik.

Dus zo gaat mijn dagje er morgen uitzien ('s morgens eet ik havermout omdat mijn mama het niet zo op prijs zal stellen als ik alleen fruit eet als ontbijt):

Ontbijt:
-glas water met citroensap
-halve galiameloen (waarschijnlijk)
-40g havervlokken, 80g yofu, 10g rozijntjes
-en misschien nog wat crackers
-een grote tas ginsengthee

Lunch:
een lekkere salade van Chinese kool, raapstelen, tomaat en komkommer, met wat zwartebonenspread.

Vieruurtje:
80g verse plattekaas (kwark) met chiazaad, lijnzaad en bevroren bosvruchten
eventueel 4 knackebrod van Wasa

Diner:
- pastinaak
- witte kool of een andere groente, als ik morgen de supermarkt binnenwip
- en waarschijnlijk nog wat bonensmeersel bij wijze van sausje
- overgoten met olijfolie voor goede vetten ;)

En gedurende de dag nog wat fruit als ik honger heb, bijvoorbeeld een grapefruit, mangoblokjes of een banaan. Verheug me er nu al op !

Noot: ik weet dat het niet 100% rauw is, maar het is wel al geprobeerd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten