Translate

maandag 30 september 2013

Recept: spinazietimbaaltjes met een gerookte vulling

Al vaak heb ik gelezen dat gerookte tofu een ware delicatesse zou zijn. Ik heb het eens gekocht, maar de smaak zo beviel me toch niet echt, ik werd er zelfs een beetje misselijk van, dus ging ik op zoek naar een lekker recept om het in te verwerken. Er waren veel potentiële kandidaten, maar uiteindelijk won dit recept het. Zo lekker dat ik het twee keer heb gemaakt! Het komt ui een kookboek uitgegeven van EVA. Het is ook super leuk om te zien.

Ingrediënten voor 2 personen (2 timbaaltjes elk)
- 100g gerookte tofu
- 100g spinazie, steeltjes verwijderd
- 100g ui
- 250g (kastanje)champignons
- 1 ei
- 1 el sojasaus
- 1 el gehakte peterselie
- teentje knoflook
- olijfolie
- peper en zout

Werkwijze
Pel de ui en snipper ze. Was de champignons en hak ze fijn. Verhit wat olijfolie (1 à 2 el) in een wok en bak de ui glazig. Snipper de knoflook en voeg deze toe in de wok. Als het allemaal een beetje begint te bruinen, doe je de champignons erbij. Laat het rustig verder bakken en snijd intussen de tofu in kleine blokjes. Voeg hem samen met de sojasaus toe en bak nog even verder. Breng het mengsel op smaak met peper en zout, haal de wok van het vuur en schep de peterselie erdoor. Neem 4 kopjes of kleine kommetjes en leg er een laagje spinazie in. Roer het ei door het tofu-champignonmengsel en verdeel ook dit over de 4 kopjes. Zet 5 minuten in de microgolfoven op het hoogste vermogen. Keer de kopjes om op een bord en serveer. Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten