Translate

vrijdag 27 september 2013

Recept: amandel-preispread

Dit receptje komt uit Puur & vegetarisch en eindelijk heb ik eens mijn miso gebruikt! Het heeft een apart smaakje, zoals een speciale soort gefermenteerde tofu van de Chinese winkel, maar niet onaangenaam. Best voor herhaling vatbaar! De volgende keer ga ik het brood wel toasten, want de spread is heel erg smeuïg en maakt het brood nogal zacht - daar houd ik niet van.

Ingrediënten
- 1 el miso
- 1 el witte amandelpasta
- 1 el sesamolie (ik heb het vervangen door olijfolie)
- 1 prei
- 3 el water
- eventueel wat zout naar smaak

Werkwijze
Snijd de prei in fijne reepjes. Verhit de olie in een pan en stoof de prei een minuutje aan. Voeg dan het water toe en laat 3 minuutjes stoven. Doe er de miso en de amandelpasta doorheen en roer alles door elkaar. Kruid eventueel bij met wat zout. Ik vond het persoonlijk al zout genoeg. Eet op een (geroosterde) boterham. Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten